Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Isnin, 21 Oktober 2013

Perkhidmatan bas ulang-alik lapangan terbang dari Hentian Bas Titiwangsa ke LTSAAS

KONSORTIUM Transnasional Berhad (KTB) dengan kerjasama Subang Skypark Sdn. Bhd. (subpengendali lapangan terbang di bawah Malaysia Airports Holdings Berhad) telah memperkenalkan perkhidmatan bas ulang-alik lapangan terbang (airport shuttle bus) bagi laluan Hentian Bas Titiwangsa - Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah (LTSAAS).

Perkhidmatan bagi laluan Hentian Bas Titiwangsa (juga dikenali sebagai Hentian Bas Pekeliling di pusat bandar raya Kuala Lumpur) ke bangunan terminal LTSAAS ini telah bermula sejak 11 Oktober 2013 lepas.

Perkhidmatan bas ulang-alik lapangan terbang yang diberi nama "KL City Airport" ini disediakan setiap jam bermula pada jam 04:00 dan perkhidmatan terakhir pada jam 00:30 bertolak dari LTSAAS. Jika dari lapangan terbang, perkhidmatan bas ini boleh diambil di hadapan bangunan terminal LTSAAS, Subang, Shah Alam, Selangor.

Kadar tambang yang dikenakan adalah RM9.00 untuk perjalanan sehala dari Hentian Bas Titiwangsa ke LTSAAS dan sebaliknya melalui (turut mengambil penumpang) Plaza Damas, eCurve Mutiara Damansara, dan Stesen LRT Kelana Jaya. Kadar tambang dari Stesen LRT Kelana Jaya ke LTSAAS dan sebaliknya adalah RM3.00 sahaja. Tiket boleh dibeli di dalam bas.

Untuk maklumat lanjut, sila layari laman sesawang: www.cityairport.com.my atau www.subangskypark.com

Nota kaki: LTSAAS menjadi hab penerbangan utama bagi syarikat penerbangan Firefly dan Berjaya Air, manakala syarikat penerbangan Malindo Air juga beroperasi di lapangan terbang kota ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan