Kota Sultan Ismail Petra

Kota Sultan Ismail Petra
Kota Sultan Ismail Petra di Zon Budaya di pusat bandar raya Kota Bharu, Kelantan, Malaysia.

Rabu, 27 November 2013

Hijrah demi Kelantan: Kecik

PEMAIN baharu The Red Warriors, Wan Zaharulnizam Wan Zakaria (gambar) mengaku menerima beberapa tawaran dari pasukan lain namun semangat memastikan negeri kelahiran terus cemerlang dalam saingan bola sepak mengatasi segala-galanya.

Jelasnya, menyertai Kelantan adalah pilihan sendiri selain ia merupakan sasaran utama selepas keluar dari Harimau Muda A.

"Saya akui terima tawaran dari pasukan luar namun keazaman untuk memastikan pasukan kelahiran terus cemerlang dan digeruni mengatasi segala-galanya.

"Apabila keluar dari Harimau Muda A, sasaran utama adalah beraksi untuk TRW dan alhamdulillah segala berjalan dengan lancar," katanya.

Pemain yang mesra disapa dengan gelaran Kecik berkata, sasaran utamanya selaku pemain Kelantan musim depan ialah ingin menarik perhatian peminat dan melakukan yang terbaik buat pasukan.

"Ini musim pertama saya beraksi untuk pasukan negeri, walaupun ada khabar angin TRW akan merudum musim depan itu semua tidak mungkin berlaku. "Kami akan buktikan bahawa TRW tetap berbisa dan perlu disegani pasukan lain," katanya.

Mengulas ketiadaan Indra Putra Mahayuddin yang berpindah ke Felda United dan Norfarhan Mohamad (Terengganu), Kecik melihat kekosongan posisi ditinggal mereka, sedia digalasnya seandainya diberikan kepercayaan jurulatih dan pengurusan.

"Membuat perbandingan saya dengan mereka sememangnya jauh berbeza, cuma saya akan cuba mempamerkan aksi terbaik untuk setaraf," katanya yang telah tiga tahun menimba pengalaman dalam Harimau Muda A di bawah bimbingan jurulatih Datuk Ong Kim Swee.

Sumber: Sinar Harian | Ultras | 27 Nov. 2013

Tiada ulasan:

Catat Ulasan